Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr. 101/13, 55/15 – ZfisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18) in 79. člena Statuta Občine Šmarješke Toplice (Uradni list RS, št. 17/18) je Občinski svet Občine Šmarješke Toplice na 7. redni seji, dne 20.12.2023 sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ŠMARJEŠKE TOPLICE ZA LETO 2024
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Šmarješke Toplice za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
PRORAČUN LETA 2024 (v EUR) |
I. |
|
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) |
8.446.123 |
|
|
TEKOČI PRIHODKI (70+71) |
4.444.597 |
70 |
|
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) |
3.396.335 |
|
700 |
davki na dohodek in dobiček |
2.737.544 |
|
703 |
davki na premoženje |
461.791 |
|
704 |
domači davki na blago in storitve |
197.000 |
|
706 |
drugi davki |
0 |
71 |
|
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) |
1.048.262 |
|
710 |
udeležba na dobičku in dohodki od premoženja |
417.250 |
|
711 |
takse in pristojbine |
11.002 |
|
712 |
Globe in denarne kazni |
33.500 |
|
713 |
prihodki od prodaje blaga in storitev |
510 |
|
714 |
drugi nedavčni prihodki |
586.000 |
72 |
|
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) |
1.726.034 |
|
720 |
prihodki od prodaje osnovnih sredstev |
0 |
|
721 |
prihodki od prodaje zalog |
0 |
|
722 |
prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja |
1.726.034 |
73 |
|
PREJETE DONACIJE (730+731) |
2.000 |
|
730 |
prejete donacije iz domačih virov |
2.000 |
|
731 |
prejete donacije iz tujine |
0 |
74 |
|
TRANSFERNI PRIHODKI (740) |
2.230.526 |
|
740 |
transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij |
626.008 |
|
741 |
prejeta sredstva iz državnega proračuna in iz sredstev EU |
1.647.484 |
II. |
|
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) |
9.318.524 |
40 |
|
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) |
1.758.925 |
|
400 |
plače in drugi izdatki zaposlenim |
372.753 |
|
401 |
prispevki delodajalcev za socialno varnost |
66.764 |
|
402 |
izdatki za blago in storitve |
1.249.408 |
|
403 |
plačila domačih obresti |
60.000 |
|
409 |
rezerve |
10.000 |
41 |
|
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) |
1.402.037 |
|
410 |
subvencije |
59.000 |
|
411 |
transferi posameznikom in gospodinjstvom |
853.000 |
|
412 |
transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam |
127.055 |
|
413 |
drugi tekoči domači transferi |
362.982 |
|
414 |
tekoči transferi v tujino |
0 |
42 |
|
INVESTICIJSKI ODHODKI (420) |
6.039.540 |
|
420 |
nakup in gradnja osnovnih sredstev |
6.039.540 |
43 |
|
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) |
118.022 |
|
431 |
investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki |
52.700 |
|
432 |
investicijski transferi proračunskim uporabnikom |
10.000 |
III. |
|
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) |
872.401 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. |
|
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752) |
404.359 |
75 |
|
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL |
404.359 |
|
750 |
prejeta vračila danih posojil |
0 |
|
751 |
prodaja kapitalskih deležev |
404.359 |
|
752 |
kupnine iz naslova privatizacije |
0 |
V. |
|
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) |
0 |
44 |
|
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV |
|
|
440 |
dana posojila |
0 |
|
441 |
povečanje kapitalskih deležev in naložb |
0 |
|
442 |
poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije |
0 |
|
443 |
povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in osebah javnega |
0 |
|
|
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti |
0 |
VI. |
|
PREJETA - DANA POSOJILA IN SPREM. KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) |
404.359 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. |
|
ZADOLŽEVANJE (500) |
500.000 |
50 |
|
ZADOLŽEVANJE |
500.000 |
|
500 |
domače zadolževanje |
500.000 |
VIII. |
|
ODPLAČILA DOLGA (550) |
180.000 |
55 |
|
ODPLAČILA DOLGA |
180.000 |
|
550 |
odplačila domačega dolga |
180.000 |
IX. |
|
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) |
-148.042 |
X. |
|
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) |
320.000 |
XI. |
|
NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) |
872.401 |
|
999 |
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12. PRETEKLEGA LETA |
|
|
|
400.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Šmarješke Toplice.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podkonta.
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi in tega odloka.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
- pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, ki se uporabijo za vzdrževanje gozdnih cest,
- prihodki od prodaje občinskega stvarnega premoženja, ki se uporabijo za nakup novega stvarnega premoženja,
- prihodki od komunalnih prispevkov, ki se uporabijo za izgradnjo nove komunalne infrastrukture,
- prihodki iz naslova požarne takse, ki se namenjajo za sofinanciranje nabave gasilske opreme ter osnovnih sredstev,
- prejete donacije, ki se uporabijo za namen, za katerega so bila pridobljena,
- prihodki iz naslova podeljenih koncesij, ki se uporabijo za področje, iz katerega je bila podeljena koncesija,
- okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, ki se uporabi za izvajanje investicij - projektov na področju ravnanja z odpadno vodo,
- okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se uporabi za izvajanje investicij - projektov na področju zbiranja in ravnanja z odpadki,
- turistična taksa, ki se uporabi za vlaganje v turistično infrastrukturo in razvoj ter spodbujanje turizma,
- transferni prihodki države. Evropske unije in drugih občin iz naslova sofinanciranja projektov, ki se uporabijo za izvajanje investicij - projektov, za katere so bila sredstva pridobljena.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti oziroma veljavni proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan odloča o prerazporeditvah proračunskih sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami in podkonti neomejeno glede na proračunske uporabnike.
Posamezna prerazporeditev sredstev iz prvega odstavka tega člena ne sme presegati 20 % vseh planiranih sredstev posameznega proračunskega uporabnika, iz katerega se prerazporedijo sredstva.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2024 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
- v letu 2024 50% navedenih pravic porabe in
- v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev Evropske unije, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20% izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika, to je župan, ki lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20% izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so sredstva sklada proračunske rezerve, namenjena za pokrivanje stroškov ukrepov ter za pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč (suša, potres, požar, poplave, ter druge naravne oziroma ekološke nesreče).
Proračunska rezerva se v letu 2024 oblikuje do višine 5.000 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
9. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2024 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 1.000 eurov.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2024 lahko zadolži v višine 500.000 evrov. Občina se bo zadolžila z namenom premostitve potrebnih sredstev za izvedbo projekta OŠ Šmarjeta.
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Šmarješke Toplice, v letu 2024 ne sme preseči skupne višine glavnic 392.703 eurov.
11. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se lahko v letu 2024 zadolžijo do skupne višine 0 eurov.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv lahko v letu 2024 izdajo poroštva do skupne višine glavnic 0 eurov.
12. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2024 zadolži do višine 0 eurov.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
13. člen
(začasno financiranje v letu 2024)
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmarješke Toplice v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
14. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e- občina, uporablja pa se s 1. 1. 2024.
Številka: 410-0011/2023
Datum: 20.12.2023
Občina Šmarješke Toplice
Marjan Hribar, župan